Regulamin
I. Postanowienia ogólne.
- Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług w zakresie wybranego Produktu przez Spółkę Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych. Miodek i Partnerzy z siedzibą w Gliwicach (44 – 102), przy ul. Jana Śliwki 34/1 wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000793409, REGON: 383795445, NIP: 6312686453 (zwaną dalej Kancelarią), na rzecz Klienta.
- Klientem jest osoba fizyczna nieprowadząca jednoosobowej działalności gospodarczej, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarcza, spółka osobowa oraz spółka kapitałowa posiadająca miejsce zamieszkania lub miejsce siedziby na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Usługi świadczone są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
II. Definicje.
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin świadczenia usług w zakresie wybranego Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony Produktu; oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
- Sklepie – należy przez to rozumieć sklep funkcjonujący pod adresem internetowym https://www.kar.slask.pl
- Produkcie — należy przez to rozumieć wybraną przez Klienta produkt cyfrowy lub usługę, dostępną oraz szczegółowo opisaną w Sklepie, świadczoną na jego rzecz odpłatnie przez Kancelarię;
- Produkty Abonamentowe – należy przez to rozumieć produkty obejmujące świadczenie usług prawniczych w zakresie bieżącej pomocy prawnej zawierane na czas określny 12 miesięcy lub na czas nieokreślony (okres abonamentowy), opłacane z góry lub miesięcznie (abonament).
- Formularzu – należy przez to rozumieć elektroniczną deklarację, przy pomocy której Klient dokonuje zamówienia wybranego Produktu oraz składa jednostronne oświadczenie woli do przestrzegania zasad i warunków określonych w Produkcie oraz w niniejszym Regulaminie.
III. Zasady świadczenia usług.
- Za pośrednictwem Sklepu, Klient może dokonać zakupu Produktu lub Produktu abonamentowego poprzez jego wybór z poziomu Sklepu lub odpowiedniej podstrony. Klient może mieć do wyboru kilka wariantów Produktu w różnych cenach w zależności od okresu trwania umowy, wybranych zasad płatności, czy zakresu usług. Podane w Sklepie ceny są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na stronie zamówienia, Klient jest zobowiązany wypełnić Formularz oraz przejść do procedury płatności poprzez kliknięcie w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Realizacja zakupionego przez Klient Produktu następuje zgodnie z opisem zawartym pod danym Produktem.
- Świadczenie usług może nastąpić jedynie w zakresie wynikającym z wybranego Produktu. W przypadku, kiedy zakres usługi wykracza poza zakres wynikający z Produktu, Kancelaria może przedstawić Klientowi ofertę usługi prawniczej na warunkach ogólnych. W takim wypadku postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają zastosowania, a świadczenie usług następuje na podstawie odrębnej umowy zawartej z Klientem.
- Realizacja usługi następuje w ciągu 48 godzin, z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt (chyba że co innego wynika z wybranego Produktu), od zakupu Produktu lub wpływu zapytania i przekazania przez Klienta wszystkich niezbędnych informacji lub w innym terminie uzgodnionym z Klientem. W sprawach skomplikowanych lub wymagających analizy bądź przedstawienia dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów termin ten może ulec przedłużeniu, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
- Termin 48 godzin liczony jest od chwili przesłania formularza i uiszczenia płatności, pod warunkiem rezygnacji przez Klienta z prawa odstąpienia od umowy. W innym przypadku termin rozpoczyna bieg z chwilą upłynięcie 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy.
- Do prawidłowego korzystania z części Produktów niezbędne jest posiadanie przez Klienta standardowego systemu operacyjnego, programu Adobe Acrobat Reader lub pakietu oprogramowania biurowego.
- W przypadku, gdy Klient nie jest w stanie uruchomić pliku obejmującego zakupiony Produkt, proszony jest o kontakt z Kancelarią pod adresem sekretariat@kar.slask.pl.
- Koszty sądowe, opłaty sądowe, opłaty skarbowe, wpisy, koszty notarialne, koszty korespondencji (w tym znaczki pocztowe, koszt przesyłki kurierskiej), itp. związane z lub wynikające ze sprawy ponosi Klient. Kancelaria, w zakresie prowadzonych przez nią spraw Klienta informuje go o wymagany opłatach. Kancelaria nie ma obowiązku ponoszenia opłat za Klienta.
- Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za wynik lub przebieg sprawy lub postępowa na podstawie faktury wystawionej się na ich użycie.
- Kancelaria może odmówić realizacji zlecenia jeśli:
- zapytanie wykracza poza zakres wynikający z Produktu;
- zapytanie nie dotyczy Klienta bezpośrednio;
- istnieje konflikt interesów lub istnieje prawdopodobieństwo naruszenia zasad etyki zawodu adwokata lub radcy prawnego;
- naruszałoby to zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje,
- udzielenie porady prawnej nie jest możliwe z przyczyn dotyczących Klienta,
- zachodzi uzasadnione podejrzenie nadużycia usługi ze strony Klienta.
IV. Produkty abonamentowe.
- Kancelaria świadczy odpłatnie na rzecz Klientów usługi w ramach produktów abonamentowych w zakresie wybranego Pakietu, z pominięciem usług wyłączonych z danego Pakietu. Szczegółowy zakres świadczonych usług wskazanych na stronach produktowych oraz stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Świadczenie usług może nastąpić jedynie w zakresie wynikającym z wybranego Pakietu. Usługi nie objęte pakietem, świadczone są po zaakceptowaniu przez Klienta oferty Kancelarii. W takim wypadku postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają zastosowania, a usługi świadczone są na podstawie odrębnej umowy, lub zgodnie z zaakceptowaną ofertą.
- Pomoc prawna świadczona przez Kancelarię w zakresie wybranego Pakietu dotyczyć może wyłącznie czynności i zdarzeń powstałych po zawarciu umowy, a w przypadku umów kontynuowanych – po zawarciu pierwszej umowy.
- Usługa świadczona jest w okresach abonamentowych. W przypadku nieuiszczenia opłaty abonenckiej lub zalegania z płatnością z tytułu świadczonych usług, Kancelaria ma prawo odmówić dalszego świadczenia usługi w zakresie wybranego Pakietu do momentu uiszczenia przez Klienta całości należności wraz z odsetkami za zwłokę w transakcjach handlowych.
- Umowa na produkty abonamentowe zawierana jest na czas nieokreślony, lub okres maksymalnie 12 miesięcy. Warunki świadczenia usług w umowach na czas określony nie podlegają zmianie. W umowach na czas nieokreślony zmiany mogą być wprowadzane z zastosowaniem okresu wypowiedzenia.
- W przypadku umów na czas nieokreślony Kancelaria uprawniona jest do zmiany warunków świadczenia usług, przy czym nowe warunki nie mogą wejść w życie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy do dnia zawiadomienia o tym Klienta. Zmiana stawki opłaty abonamentowej oraz innych usług cennikowych nie może nastąpić częściej niż raz w roku.
- Umowa na czas nieokreślony może zostać rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
- Klient kupując produkt abonamentowy po raz pierwszy niezależnie od wybranego pakietu, warunków płatności i czasu trwania umowy ma prawo do jej rozwiązania bez podania przyczyn w ciągu pierwszych 3 miesięcy jej trwania. W celu skorzystania z tego uprawniania wystarczające jest powiadomienie Kancelarii w drodze mailowej. Opłaty za nadpłacone okres abonamentowe w takim wypadku zostaną zwrócone w całości.
V. Opłaty abonamentowe i wynagrodzenia za usługi dodatkowe (dodatkowe godziny)
- Z tytułu świadczenia usług w zakresie produktów abonamentowych Klient obowiązany jest do uiszczania opłat abonamentowych, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, wybranym produkcie i zgodnie w wybranym wariantem płatności.
- Klient ma prawo zmienić Pakiet w czasie trwania aktualnego okresu abonamentowego wyłącznie w przypadku zmiany na Pakiet, za który przewidziana jest wyższa opłata abonamentowa.
- Zmiana Pakietu na Pakiet niższy, za który przewidziana jest niższa płata abonamentowa jest możliwa po zakończeniu bieżącego okresu abonamentowego i obowiązuje od końca aktywnego okresu.
- Opłaty abonamentowe uiszczane są z góry miesięcznie do 10 (dziesiątego) dnia miesiąca kalendarzowego rozpoczynającego dany miesiąc kalendarzowy. Kancelaria wystawia faktury VAT z tytułu wpłaconych opłat abonamentowych. Faktury VAT przesyłane są w formie elektronicznej (PDF) na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu. W przypadku zmiany adresu poczty elektronicznej, Klient jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia o tym fakcie Kancelarii. W przypadku braku powiadomienia uznaję się, że Klient nadal korzysta z adresu poczty elektronicznej podanego w Formularzu.
- Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną opartych lub polegających na dostępie warunkowym (Dz. U. 2002 r., nr 126, poz. 1 068 z późn. zm.) Kancelaria rozpocznie świadczenie usługi w zakresie wybranego Pakietu po jego opłaceniu przez Klienta na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku wykorzystania przewidzianych w danym Pakiecie godzin pomocy prawnej dalsze usługi świadczone są zgodnie z cennikiem i warunkami Pakietu lub zaakceptowaną przez Klienta ofertą.
- W przypadku wykorzystania godzin zawartych w Pakiecie lub stwierdzenia, że wymagany nakład pracy będzie większy niż posiadana przez Klienta ilość godzin do wykorzystania w Pakiecie – przed przystąpieniem do realizacji usługi — Kancelaria przedstawia do akceptacji wstępną wycenę usługi.
- W przypadku naliczenia dodatkowego wynagrodzenia Kancelaria na koniec miesiąca kalendarzowego przedkłada Klientowi zestawienie zrealizowanych dla niego czynności wraz z ilością przeznaczonych na ich wykonanie godzin pomocy prawnej.
VI. Płatności cykliczne (dotyczy wyłącznie produktów abonamentowych).
- Klient, na etapie składania zamówienia może wyrazić zgodę na cykliczne, automatyczne obciążanie jego karty płatniczej kwotą miesięcznej opłaty abonamentowej bez każdorazowego akceptowania transakcji płatniczej. Zgoda obowiązuje wyłącznie dla Umowy, której dotyczy zamówienie i nie dotyczy innych Umów zawartych z Kancelarią.
- Zgoda może zostać cofnięta poprzez złożenie odpowiedniej dyspozycji w Kancelarii w drodze jednoznacznego, podpisanego oświadczenia wysłanego:
- tradycyjną pocztą na adres Kancelarii lub
- pocztą elektroniczną na adres podany na stronie internetowej Kancelarii
- Oświadczenie o odwołaniu zgody na cykliczne obciążanie karty płatniczej kwotą miesięcznej opłaty abonamentowej stanowi załącznik do Regulaminu.
VII. Wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego
- Klient zgodnie z warunkami posiadanego Pakietu w ramach produktów abonamentowych może zlecić Kancelarii zastępstwo procesowe w sprawach windykacyjnych, za które uważa się sprawy o zapłatę, w których przedstawione przez dokumenty nie budzą wątpliwości co do wartości i wymagalności roszczenia, a przyczyną skierowania sprawy na przyczyną skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego jest uchylanie się dłużnika od zapłaty.
- Wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego płatne będzie w wysokości 150% stawki minimalnej określonej w przepisach regulujących wynagrodzenie za czynności radców prawnych i adwokatów (wyciąg z obowiązujących stawek minimalnych stanowi załącznik do Regulaminu) obowiązujących w dacie składania zlecenia, z uwzględnieniem warunków zawarty w Pakiecie (rabat).
- W sprawach szczególnie skomplikowanych lub mających szczególne znaczenie dla Klienta strony mogą w umowie przewidzieć odrębne zasady prowadzenia sprawy i wynagradzania.
- Wynagrodzenie z tytułu zastępstwa procesowego płatne jest w następujący sposób:
- 50% w terminie 30 dni od dnia zlecenia sprawy,
- 50% w terminie 30 dni po zakończeniu postępowania przed Sądem I Instancji.
- Wynagrodzenie z tytułu postępowania przed Sądem Il Instancji oraz w postępowaniu egzekucyjnym płatne w przypadku konieczności prowadzenia takiego postepowania, w terminie 30 dni od dnia jego prawomocnego zakończenia.
- W przypadku wygaśnięcia umowy w zakresie wybranego Pakietu Kancelaria zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia pełnomocnictwa i zakończenia prowadzenia sprawy sądowej.
- Klient może również zlecić Kancelarii prowadzenie innych spraw niż wymienione w ust. 1, przy czym usługi takie podlegają osobnej wycenie i świadczone są na podstawie osobnej umowy, lub w zgodnie z warunkami produktów dostępnych w Sklepie.
- W przypadku zasądzenia przez Są i uiszczenia przez przeciwnika wyższych kosztów zastępstwa procesowego niż należnego zgodnie z niniejszym Regulaminem, zasądzone w wyższej wysokości koszty przypadają Kancelarii (różnica między otrzymanym przez Kancelarię wynagrodzenia, a kosztami pokrytymi przez przeciwnika).
- Klient zobowiązany jest do odebrania akt postępowania sądowego w terminie roku od dnia zakończenia sprawy. Po tym okresie Kancelaria będzie przechowywała jedynie orzeczenia sądów oraz postanowienia kończące postępowanie egzekucyjne. Za kolejne lata przechowywania akt sprawy naliczana będzie dodatkowa opłata w wysokości 50,00 zł netto płatna z góry za każdy kolejny rok.
VIII. Zawarcie umowy świadczenia usług.
- Zawarcie Umowy następuje z chwilą łącznego spełnienia następujących warunków:
- złożenia za pośrednictwem Sklepu zamówienia na wybrany Produkt i akceptacji Regulaminu;
- dokonania płatności za wybrany Produkt na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz zgodnie ze specyfikacją usługi określonej w Produkcie
- Aby zapewnić prawidłowe rozliczenia pomiędzy Klientem a Kancelarią, Klient obowiązany jest podczas wypełniania Formularza podać zgodne z prawdą dane: imię i nazwisko (nazwę), adres (ulicę, numer, kod, miejscowość), NIP, adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu.
- Faktura VAT w postaci papierowej jest wystawiana oraz dostarczana za pośrednictwem poczty polskiej tylko na wyraźne życzenie Klienta wyrażone w formie pisemnej przesłane na adres Kancelarii, za dodatkową opłatą w wysokości zgodnej z aktualnie obowiązującym cennikiem.
- Płatność realizowana jest za pośrednictwem serwisów PayU lub przelewem tradycyjnym.
IX. Odpowiedzialność.
W związku ze świadczonymi na rzecz Klienta usługami Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności z tytułu:
- trwałej albo czasowej niemożliwości świadczenia usługi oraz z tytułu nienależytego świadczenia usługi z przyczyn niezależnych od Kancelarii, w tym na skutek wystąpienia siły wyższej;
- skutków nieprawidłowego wykorzystania świadczonej usługi w zakresie wybranego Produktu;
- skutków naruszenia przez Klienta postanowień umowy o świadczenie usługi;
- skutków wykorzystania pobranych przez Klienta z sieci Internet informacji oraz oprogramowania ani za ich treść, jeżeli nie pochodzą one od Kancelarii;
- skutków udostępnienia przez Klienta jakichkolwiek treści osobom trzecim przy wykorzystaniu usługi w zakresie wybranego Produktu;
- skutków wykorzystania informacji autoryzujących dostęp do Konta Klienta przez osoby trzecie, jeżeli osoby te weszły w posiadanie tych informacji na skutek ich ujawnienia przez Klienta albo na skutek niedostatecznego zabezpieczenia informacji przez Klienta przed dostępem takich osób.
X. Dane Klienta i ich ochrona.
- Wszelkie dane Klienta gromadzone i przetwarzane są przez Kancelarię w celu prawidłowego oraz zgodnego z Regulaminem świadczenia usług w ramach wybranego Produktu, w tym w szczególności, w zakresie właściwego wystawiania faktury VAT, realizacji przelewów, prawidłowego wypełniania deklaracji Formularza oraz w celu rozliczeń Kancelarii z Klientem za świadczenie usług w ramach wybranego Produktu.
- Kancelaria podejmuje wszelkie niezbędne środki do ochrony danych osobowych Klienta, jego firmy i wszelkich innych danych wprowadzanych do systemu informatycznego online.
- Kancelaria nie odpowiada za treść danych wprowadzanych przez Klienta.
- Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://www.kar.slask.pl/polityka-prywatności.
XI. Postępowanie reklamacyjne.
- W związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez Kancelarię usługi (Produktu) Klient może złożyć reklamację.
- Reklamacja powinna zawierać:
- wskazanie Klienta w sposób umożliwiający jego identyfikację;
- wskazanie nazwy usługi (Produktu), której reklamacja dotyczy;
- przedmiot reklamacji;
- okoliczności uzasadniające reklamację;
- wskazanie żądania;
- jeśli Klient chce, aby korespondencja Kancelarii w sprawie reklamacji była wysyłana do niego na inny adres e-mail niż wskazany w Formularzu – wyraźne żądanie by rozstrzygnięcie reklamacji wraz z uzasadnieniem lub inne informacje związane z reklamacją były przesyłane na inny adres email oraz wskazanie tego adresu.
- Reklamacja powinna zostać wysłana pisemnie na adres Kancelarii wskazany w Regulaminie lub w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany przez Kancelarię jako adres do kontaktu (sekretariat@kar.slask.pl).
- W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera elementów określonych w ust. 2, Klient zostanie poproszony o uzupełnienia braków reklamacji a rozpoznanie reklamacji wstrzymane do czasu ich uzupełnienia.
- Z zastrzeżeniem zdania drugiego, reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania przez Kancelarię. Reklamacja złożona przez Klienta będącego Konsumentem zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez Kancelarię. Okresu uzupełnienia reklamacji przez Klienta nie wlicza się do terminu jej rozpatrzenia.
- Rozstrzygnięcie reklamacji wraz z uzasadnieniem lub inne informacje związane z reklamacją będą przesyłane Klientowi na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w Formularzu lub na adres wskazany przez Klienta w reklamacji.
XII. Licencja.
- Kancelaria udziela niewyłącznej licencji na Produkty dostępne w Sklepie.
- Klientowi przysługuje prawo do korzystania z Produktu w zakresie następujących pól eksploatacji:
- prawo korzystania, utrwalania i zwielokrotnienia dowolną techniką i w dowolnej formie;
- prawo wprowadzania do pamięci komputera;
- prawo wewnętrznego przetwarzania przez Klienta.
- Licencja jest ograniczona terytorialnie do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Licencja zostaje udzielona na czas nieokreślony.
- W zakresie udzielonej licencji, Klientowi – poza możliwością uzupełnienia Produktu, o elementy niezbędne do jego prawidłowego wykorzystywania – nie wolno bez pisemnej zgody Kancelarii dokonywać zmian jego treści, mogącej naruszać przysługujące Kancelarii prawa autorskie do utworu.
- Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało w całości uwzględnione w cenie Produktu.
XIII. Postanowienia Końcowe.
- Regulamin niniejszy obowiązuje od dnia 1 sierpnia 2021r.
- Kancelaria zachowuje prawo do zmiany, w każdym czasie, treści niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany będą zamieszczane na stronie Kancelarii oraz w systemie informatycznym online i będą wchodzić w życie z dniem ich publikacji. Zmiany każdorazowo odnoszą się jedynie do nowych zamówień – wszelkie zamówienia złożone przed zmianą Regulaminu realizowane są na zasadach obowiązujących w dacie złożenia zamówienia.
- O zmianie Regulaminu Kancelaria każdorazowo poinformuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej. Korzystanie przez Klienta z usług w zakresie wybranego Produktu po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza ich akceptację.
- Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy na zasadach opisanych w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz w załączniku nr 2 i 3 do Regulaminu.
- Wszelkie spory powstałe na tle realizacji zawartej umowy rozstrzygnę będą przed sądem właściwym według siedziby Kancelarii.
- Klient zobowiązany jest do informowania Kancelarii o wszelkich zmianach danych teleadresowych koniecznych do wystawiania faktur i doręczeń oraz zmianach kontaktowego adresu poczty elektronicznej pod rygorem skutków doręczenia pism lub wiadomości e-mail wysyłanych na adresy niezaktualizowane.
Aktualizacje Regulaminu:
Z dniem 01.02.2022r. w regulaminie wprowadzono zmiany w zakresie siedziby Kancelarii (dotychczasowa siedziba: Joachima Lelewela 3/2, 44-100 Gliwice. Nowa siedziba: ul. Jana Śliwki 34/1, 44-102 Gliwice).
Z dniem 01.02.2022r. w regulaminie wprowadzono zmiany w zakresie siedziby Kancelarii (dotychczasowa siedziba: Joachima Lelewela 3/2, 44-100 Gliwice. Nowa siedziba: ul. Jana Śliwki 34/1, 44-102 Gliwice).
Regulamin was last modified: 8 kwietnia, 2022 by admin